Prof. Ramona Rupeika-Apoga piedalās FORTHEM alianses seminārā. Foto no prof. Rupeikas-Apogas personīgā arhīva.

Latvijas Universitātes (LU) Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultātes (ESZF) profesore Ramona Rupeika-Apoga, piedaloties FORTHEM alianses seminārā Lesbas salā, apmainās pieredzē, kā veiksmīgāk no idejas nonākt līdz realizēta projekta ietekmei. Tāpat arī nozīmīga ir gūtā pieredze komunikācijas plaisas pārvarēšanā starp izglītības iestādi un studentiem.

FORTHEM alianses starptautiskais seminārs “KIP*: No idejas līdz ietekmei” (Laboratoriju un koprades darbnīcu nedēļa)  -“BIP: From Idea to Impact” (A Labs and Co-creation Workshop Week) šonedēļ norisinās Norvēģijas Agderas Universitātes studiju centrā Grieķijas gleznainās Lesbas salas Metohi ciemā. Pasākumā piedalās pārstāvji no visām deviņām FORTHEM alianses universitātēm.

Katru universitāti pārstāv pētnieki, kas darbojas dažādās laboratorijās – tostarp digitālās transformācijas, ilgtspējas, sociālās inovācijas, daudzveidības un iekļaušanas, pārtikas, uztura un veselības, pilsētu nākotnes un migrācijas laboratorijā. Semināra mērķis ir stiprināt FORTHEM zinātniskās laboratorijas kā platformas sadarbībai starp pētniekiem un ārējiem partneriem – uzņēmumiem, valsts sektora organizācijām un nevalstiskajām organizācijām –, palīdzot pārvērst idejas ietekmīgos un praktiski īstenojamos projektos.

“Dalība FORTHEM semināros ir nenovērtējama pieredze fakultātes attīstībai,” uzsver LU ESZF profesore Ramona Rupeika-Apoga. “Tā nav tikai tīklošanās – tā ir iespēja praksē apgūt starpdisciplināru sadarbību. Redzot, kā pētnieki no dažādām valstīm risina līdzīgus izaicinājumus, ir iespējams veidot spēcīgākus un starptautiski konkurētspējīgus projektus. Šāda pieredze ievērojami paātrina ideju realizāciju un stiprina spēju piesaistīt alianses un Eiropas fondu finansējumu”.

Fakultātes pārstāve aktīvi darbojas digitālās transformācijas laboratorijā, kuras mērķis ir pārvarēt komunikācijas plaisu starp izglītības iestādēm un jaunās paaudzes studentiem. Projektā tiek veidots stratēģisks ietvars digitālo rīku saprātīgai un efektīvai izmantošanai mācību procesā.

No izaicinājuma līdz ieviešanas plānam

Semināra dalībnieki soli pa solim izstrādā pilnīgus projekta plānus, izmantojot līdzdalības jeb co-creation metodes. Galvenie posmi ir: ietekmes definēšana – kāpēc mēs to darām un ko vēlamies sasniegt; izaicinājuma precizēšana un projekta tvēruma noteikšana; ideju ģenerēšana un plānu izstrāde; komunikācijas un izplatīšanas stratēģijas veidošana un ilgtspējas nodrošināšana.

Šīs nedēļas noslēgumā semināra dalībnieki prezentēs savus rezultātus – pilnībā izstrādātus projekta plānus, kas būs gatavi tūlītējai ieviešanai.

Semināru vada un moderē augsti kvalificētas speciālistes – Klere Patrisija Jortveita (Clare Patricia Jortveit), Lusija Kastro Erera (Lucia Castro Herrera) un Pēiviki (Päivikki). Prof. Ramona Rupeika-Apoga novērtē viņu profesioanlitāti un iedvesmojošo vadību.

FORTHEM alianses universitātes ir:  Maincas Johana Gūtenberga universitāte, Vācija (Johannes Gutenberg-Universität Mainz), Burgundijas universitāte, Francija (Université de Bourgogne), Palermo universitāte, Itālija (Università degli Studi di Palermo), Jiveskiles universitāte, Somija (University of Jyväskylä), Opoles universitāte, Polija (University of Opole), Valensijas universitāte, Spānija (University of Valencia), Agderas Universitāte (University of Agder), Latvijas Universitāte, Luciāna Blāgas niversitāte Sibiu, Rumānija (Lucian Blaga University of Sibiu).

* - Kombinētā intensīvā programma.

Dalīties