Jauno antropologu skola

Antropologs pēta cilvēkus šī jēdziena visplašākajā nozīmē — viņu ikdienas prakses, pieredzes un nozīmes, ko cilvēki piešķir savām rīcībām. Padziļināta cilvēku prakšu izpēte un analīze, ieklausoties arī tajās balsīs, kas citkārt paliek mazāk dzirdamas vai pamanāmas, ļauj labāk izprast, kā mēs organizējam savu ikdienu. Šīs zināšanas palīdz veidot cilvēku vajadzībām atbilstošākus produktus un publiskos pakalpojumus. Cilvēki ar antropoloģijas izglītību ir pieprasīti visā pasaulē — publiskajā pārvaldē un plānošanā, attīstības projektos, veselības aprūpes iestādēs, komunikācijā un mārketingā, kā arī inovāciju un pētniecības jomās.

Dalībnieki ar iegūto punktu skaitu saņem diplomu un priekšrocības studiju uzsākšanai LU ESZF īstenotajā bakalaura studiju programmā “Kultūras un sociālā antropoloģija”. Iegūtie punkti tiek summēti ar centralizēto eksāmenu rezultātiem vai vidusskolas atestāta atzīmēm, piedaloties konkursā uz studiju vietām ESZF bakalaura studiju programmā “Kultūras un sociālā antropoloģija” 2026. un 2027. gadā (konkursa rezultāti, piedaloties konkursā uz studiju vietām, tiek ņemti vērā kārtējā un nākamajā gadā pēc konkursa). Piedaloties “Jauno antropologu skolā” divus gadus pēc kārtas un saņemot punktus, dalībniekiem ir tiesības piedalīties konkursā uz studiju vietām ESZF bakalaura studiju programmā “Kultūras un sociālā antropoloģija” ar augstāko iegūto punktu skaitu.

Reģistrācijas anketa Jauno profesionāļu skolām ir pieejama šeit.

25.01.2025. Anna Elizabete Griķe ''Antropoloģijas priekšvēsture, attīstība un izpētes virzieni''
1.02.2025. Aivita Putniņa "Profesionāls svešinieks: antropoloģijas pētniecības pieredze"
8.02.2025. Artūrs Pokšāns "Es jūs piespiedīšu mīlēt e-parakstu! Digitalizācija un novecošanās Latvijas reģionos''
15.02.2025. Kārlis Lakševics "Domāt kā klimatam: kad dzīvesveids satiek oglekli"
22.02.2025. Garets Hamiltons "The economy of persons: people and selling from an anthropological perspective" (angļu valodā)
1.03.2025. Zane Linde-Ozola "Ceļā uz drošāku nākotni: Nevardarbības prakses ģimenēs un kopienās"