11. decembrī, sākot no plkst. 9.00, Latvijas Universitātes Lielajā aulā norisināsies Izglītības un zinātnes ministrijas rīkotā augsta līmeņa konference ''Pieaugušo prasmes: cilvēkkapitāla attīstības priekšnoteikums''.No Latvijas Universitātes Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultātes šajā pētījumā piedalījās prof. Jānis Ikstens, asoc. prof. Mareks Niklass un prof. Aija Zobena, kura ir arī pētījuma ''Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas Starptautiskajā pieaugušo kompetenču novērtēšanas programmā (OECD PIAAC)'' vadītāja Latvijā.

OECD Pieaugušo prasmju pētījums ir viens no nozīmīgākajiem starptautiski salīdzinošajiem prasmju pētījumiem pasaulē, kas salīdzina un analizē iedzīvotāju prasmju līmeni un to izmantošanu darbā un ikdienas dzīvē, tostarp sasaistē ar iegūto izglītību, tālākizglītību, darba pienākumiem un sociālo aktivitāti. Latvijas Universitātes pētnieki, sadarbojoties ar pētniecības centru SKDS, īstenoja izlases sagatavošanu un datu ievākšanu, aptverot vairāk nekā 27 000 mājsaimniecību. Projekta realizācija Latvijā tika uzsākta 2018. gadā, iesaistot Latvijas Universitāti kā galveno partneri. Pētījuma lauka darbi norisinājās no 2022. gada oktobra līdz 2023. gada jūnijam, un rezultātu apstrāde un analīze turpinājās līdz 2024. gada decembrim. Latvija pētījumā piedalījās pirmo reizi, iegūstot informāciju par izglītības sistēmas rezultātiem un to sasaisti ar cilvēkkapitāla attīstības sociālekonomiskajiem aspektiem, ieguvumiem un riskiem, attiecīgo rīcībpolitiku pilnveidei.

Konference pulcēs izglītības, ekonomikas un nodarbinātības attīstības politikas plānotājus, pētniekus un nozaru profesionāļus, tostarp ir plānota Eiropas Komisijas pārstāvniecības Latvijā vadītājas Zanes Petres un Latvijas Universitātes rektora, LU ESZF profesora Gundara Bērziņa uzruna, kā arī OECD ekspertu un citu starptautisko ekspertu dalība.

Konferences darba kārtība

Konference tiek organizēta ar Eiropas Savienības fondu atbalstu.

Konference tiek organizēta Eiropas Sociālā fonda projekta Nr. 4.2.2.5/1/23/I/001 "Dalība starptautiskos izglītības pētījumos izglītības kvalitātes monitoringa sistēmas attīstībai un nodrošināšanai", Eiropas Savienības Atveseļošanas fonda projekta “Individuālo mācību kontu pieejas attīstība” (projekta Nr. 2.3.1.4.i.0/1/23/I/CFLA/001), Eiropas Komisijas Erasmus+ programmas projekta „EPALE Nacionālais atbalsta dienests” (Eiropas Komisijas Granta līgums Nr. 101074777—EPALE NSS LV) ietvaros.