Foto: Ronald Candonga, Pixabay.

Latvijas Universitātes (LU) Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultātes (ESZF) un Banku augstskolas (BA) pētnieki izstrādājuši zinātnisko publikāciju par mākslīgā intelekta tehnoloģiju pārneses iespējām un to pielietojumu Latvijas uzņēmumu digitālā mārketinga stratēģijās.

Pētnieku ieskatā, integrējot mākslīgā intelekta (MI) tehnoloģijas, uzņēmumi var efektīvāk sasniegt mārketinga mērķus un uzlabot klientu pieredzi ar personalizētiem risinājumiem. MI pilnībā neaizstās mārketinga speciālistus, bet papildinās viņu darbu, aizstājot rutīnas uzdevumus.

Izvēloties MI rīkus, uzņēmumiem jāņem vērā to cilvēkresursu kapacitāte, mērķauditorija, produkta specifika un pieejamie resursi. MI izmantošanu Latvijas uzņēmumos ierobežo salīdzinoši mazais iekšējais tirgus un jaunāko tehnoloģiju novilcināta ieviešana, taču pastāv plašas iespējas uzņēmumiem mācīties no citu valstu pieredzes un veicināt efektīvāku un lietderīgāku mārketinga jaunāko tehnoloģiju izmantošanu.

Pētnieku grupas sagatavotais raksts iesniegts un apstiprināts ziņojumam Starptautiskajā informācijas un komunikācijas tehnoloģiju kongresā, kas notiks 2025. gada februārī Londonā. LU ESZF un BA zinātnieki savu pētniecības darbu veic projekta "Korporatīvā identitāte digitālajā laikmetā: digitālās transformācijas ietekme uz korporatīvās identitātes pārvaldību un stratēģijas veidošanos" ietvarā. Tas ir viens no 53 zinātniskajiem projektiem, kuri ar Atveseļošanas fonda atbalstu tiek īstenoti LU un BA konsolidācijas laikā.

Pusotra gada laikā pētnieki paredzējuši izzināt un izprast mehānismus, caur kuriem digitālā transformācija ietekmē korporatīvo identitāti un tās galvenās dimensijas, kā arī identificēt efektīvas pieejas pārmaiņu pārvaldībai. Zinātnieki korporatīvo identitāti analizēs digitālās transformācijas kontekstā, izceļot tās trīs galvenās dimensijas: korporatīvo stratēģiju un stratēģiskās izvēles, korporatīvo kultūru un korporatīvo zīmolu.

Īpaša uzmanība tiks veltīta digitālās transformācijas ietekmei uz katru no šīm dimensijām un ar to saistītajām pārvaldības iespējām, savukārt pētījuma rezultātā tiks novērtēta digitālās transformācijas nozīme korporatīvās identitātes veidošanā un tās ietekme uz zīmola pārvaldību.

Pētījumu īsteno zinātnieku grupa: LU ESZF profesore Anda Batraga, profesore Jeļena Šalkovska un zinātniskā asistente Liene Kaibe, kā arī BA profesore Tatjana Volkova, Didzis Rūtītis un zinātniskie asistenti Eduards Aksjonenko un Marta Kontiņa.

Pētniecības grantu konkursi ir viena no aktivitātēm, kas tiek īstenota saskaņā ar Ministru kabineta 2023. gada 5. decembra  noteikumiem Nr. 721 “Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 5.2. reformu un investīciju virziena “Augstskolu pārvaldības modeļa maiņas nodrošināšana” 5.2.1.r. reformas “Augstākās izglītības un zinātnes izcilības un pārvaldības reforma” 5.2.1.1.i. investīcijas “Pētniecības, attīstības un konsolidācijas granti” otrās kārtas “Konsolidācijas un pārvaldības izmaiņu ieviešanas granti” īstenošanas noteikumi”. Granti tiek piešķirti no Atveseļošanas fonda un valsts budžeta līdzekļiem un administrēti Ministru kabineta noteikumos paredzētā LU un BA kopīgā projekta “Latvijas Universitātes iekšējā un ārējā konsolidācija” (Nr.5.2.1.1.i.0/2/24/I/CFLA/007) ietvaros. Projekta kopējais īstenošanas laiks ir līdz 2026. gada 31. maijam.

Dalīties