Konference Latvijas Universitātē. Foto: Toms Grīnbergs, Latvijas Universitāte.

Latvijas Universitātes (LU) 83. starptautiskās zinātniskās konferences sekcijā "Mārketings un inovācijas” prezentēti LU Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultātes (ESZF) un Banku augstskolas (BA) zinātnieku grupas būtiskākās atziņas un secinājumi pētījumā korporatīvās identitātes jomā.

Pētnieku grupas pārstāvji -  LU ESZF profesore Anda Batraga, profesore Jeļena Šalkovska un zinātniskā asistente Liene Kaibe, kā arī BA profesore Tatjana Volkova, Didzis Rūtītis un zinātniskie asistenti Eduards Aksjonenko un Marta Kontiņa - konferencē dalījās ar atziņām korporatīvās identitātes jomā, kas cieši savijas ar mārketinga tehnoloģijām un digitālo transformāciju dažādās industrijās, kuras pārstāv mazie un vidējie uzņēmumi. 

Zinātniskā asistente Marta Kontiņa konferencē referēja par digitālās transformācijas iespējām un izaicinājumiem, kā arī un ilgtspēju radošajās un kultūras industrijās. Viņa atklāja, ka radošo un kultūras industriju uzņēmumiem ilgtspējīgas prakses ieviešana ir sarežģīta nepietiekamu zināšanu, resursu trūkuma un neskaidri definētu mērķu dēļ. Būtiskākais šķērslis ir nepietiekama digitālā transformācija – ja uzņēmums nevar uzkrāt un analizēt datus vai izmantot digitālos rīkus, piemēram, noliktavu digitalizāciju, tad aprites ekonomikas principu ieviešana kļūst gandrīz neiespējama. Šo savstarpējo saikni jaunā pētniece identificējusi, veicot literatūras analīzi un ekspertu intervijas.

Mākslīgā intelekta tehnoloģiju pielietošanas ietekmi uz Latvijas uzņēmumu digitālā mārketinga stratēģijas veidošanu sekcijas sēdē skaidroja zinātniskā asistente Liene Kaibe. Lai gan patērētāju attieksme pret mākslīgā intelekta pielietošanu uzņēmuma digitālā mārketinga stratēģijā ir pozitīva, pētniece uzsver, ka uzņēmumam, ieviešot mākslīgā intelekta rīkus, jāpievērš uzmanība klientu datu drošībai, kā arī jāņem vērā mērķauditorija, produkta specifikācija un pieejamais budžets un cilvēkresursu spējas, piemēram, motivācija, un spēja mācīties.

Par digitālās transformācijas ietekmi uz korporatīvās identitātes pārvaldību konferencē stāstīja zinātniskais asistents Eduards Aksjoņenko. Viņš secinājis, ka digitālā transformācija būtiski ietekmē korporatīvās identitātes pārvaldību un ka digitālā transformācija nav tikai tehnoloģisks process, bet arī stratēģisks instruments, kas palīdz uzņēmumiem saglabāt un attīstīt savu korporatīvo identitāti dažādās nozarēs. Pētnieks prezentēja jauno konceptuālo ietvaru, kas universāli palīdz organizācijām sistemātiski pārvaldīt savu identitāti, nodrošinot stratēģisku saskaņotību starp digitālo attīstību un uzņēmuma ilgtermiņa mērķiem. Tas veicina tehnoloģisko resursu efektīvu izmantošanu un digitālās ilgtspējas attīstību, vienlaikus saglabājot korporatīvo identitāti mainīgajā digitālajā vidē.

Pētījumu projekts “Korporatīvā identitāte digitālajā laikmetā: digitālās transformācijas ietekme uz korporatīvās identitātes pārvaldību un stratēģijas veidošanos” uzsākts 2024. gada septembrī un to paredzēts īstenot pusotra gada laikā. 

Pētniecības grantu konkursi ir viena no aktivitātēm, kas tiek īstenota saskaņā ar Ministru kabineta 2023. gada 5. decembra  noteikumiem Nr. 721 “Latvijas Atveseļošanas un noturības mehānisma plāna 5.2. reformu un investīciju virziena “Augstskolu pārvaldības modeļa maiņas nodrošināšana” 5.2.1.r. reformas “Augstākās izglītības un zinātnes izcilības un pārvaldības reforma” 5.2.1.1.i. investīcijas “Pētniecības, attīstības un konsolidācijas granti” otrās kārtas “Konsolidācijas un pārvaldības izmaiņu ieviešanas granti” īstenošanas noteikumi”. Granti tiek piešķirti no Atveseļošanas fonda un valsts budžeta līdzekļiem un administrēti Ministru kabineta noteikumos paredzētā LU un BA kopīgā projekta “Latvijas Universitātes iekšējā un ārējā konsolidācija” (Nr.5.2.1.1.i.0/2/24/I/CFLA/007) ietvaros. Projekta kopējais īstenošanas laiks ir līdz 2026. gada 31. maijam.

Dalīties