Digitālā mārketinga speciālistam ir jāpārzina pieejamais digitālo kanālu spektrs un katra kanāla piedāvātās iespējas, priekšrocības un trūkumi, lai pēc iespējas efektīvāk uzrunātu mērķauditoriju. Līdz šim veikto pētījumu rezultāti parāda būtiskas tendences, ar kurām uzņēmējiem būtu jārēķinās mūsdienu sīvās konkurences apstākļos. Piemēram, trīs populārākās digitālā mārketinga taktikas Latvijā ir sociālo mediju mārketings, satura mārketings un e-pasta mārketings. Savukārt, attiecībā uz citām prasmēm un zināšanām, uzmanību vajadzētu pievērst, piemēram, analītisko prasmju pilnveidošanai, tai skaitā datu apkopošanai un analīzei, kritiskajai domāšanai, prezentēšanas prasmēm un izpratnei par cilvēku rīcību un psiholoģiju. Būtiski ir ari attīstīt azartu un dabīgu interesi par nozari, empātiju, un iniciatīvu. Vēlamas ir arī labas komunikācijas un sadarbības prasmes, lai varētu prezentēt savus novērojumus un idejas klientiem un kolēģiem.
Aptaujas rāda, ka tikai neliela daļa Latvijas uzņēmumu atsevišķi ir definējuši digitālā mārketinga stratēģiju. Tā sniedz lielas priekšrocības, jo uzņēmuma darbības tiek rūpīgi plānotas un organizētas. Savukārt tas paaugstina efektivitāti un varbūtību, ka tiks sasniegti uzņēmuma izvirzītie mārketinga mērķi. Jāatzīmē, ka aizvien turpina pieaugt pieprasījums pēc multiplatformu reklāmas risinājumiem, integrējot un kombinējot televīziju un radio ar digitālajiem medijiem, un tādējādi ļaujot maksimāli efektīvi sasniegt nepieciešamo mērķauditoriju.
Pētījumi apstiprina piecas galvenās digitālā mārketinga prasmes, kuras ir vērts attīstīt digitālā mārketinga speciālistiem: meklētājprogrammu optimizācija (SEO), video satura mārketings, kopienas vadība (community management), mārketinga automatizācija un analītiķa.
Publicēts laikrakstā "Dienas Bizness" 14.07.2017.