Šī gada 22. janvārī Latvijas Universitātes Ekonomikas un vadības fakultātes mājīgajās telpās notika pirmais ideju kopienas un jauniešu uzņemējdarbības platformas BoomRiga organizētais neformālais biznesa ideju konkurss ThinkUp!
Pasākuma apmeklētība norādīja uz to, ka jaunieši Latvijā ir radošu ideju pilni un gatavi šīs idejas arī realizēt, tāpēc
ThinkUp! izvērtās par izglītojošu, jautru un motivējošu ideju apmaiņas ballīti. Pasākumu apmeklēja vairāk kā simts studentu no dažādām Latvijas augstskolām un koledžām un pat ģimnāzijām, kā arī jaunieši, kas nestudē vai jau ir uzsākuši savu uzņemējdarbību.
Visvairāk studentu bija no Latvijas Universitātes, Rīgas Tehniskās Universitātes un Rīgas Stradiņa Universitātes, kā arī tika pārstāvētas Banku augstskola, Biznesa augstskola Turība, Rīgas biznesa skola, Latvijas sporta un pedagoģijas augstskola, Latvijas mākslas akadēmija, nacionālā aizsardzības akadēmija, Jēkabpils agrobiznesa koledža, Rīgas Valsts 2. ģimnāzija un Āgenskalna Valsts ģimnāzija.
Tā kā
ThinkUp! mērķis bija motivēt jauniešus izmantot savu potenciālu un nebaidīties kļūdīties veidojot savu biznesu, pasākumā pirmajā daļā ar personīgo pieredzi dalījās viesi, kuri ceļā uz savu veiksmes stāstu piedzīvojuši gan kāpumus, gan kritumus. Viens no viņiem bija
Rūdolfs Maltavnieks, kurš šobrīd ir jaunākais struktūrvienības vadītājs
draugiem.lv grupā, kā arī darbojas dažādos projektos. Rūdolfs, kas pašlaik pats ir students, iedvesmoja klātesošos ar stāstu par to, kādas veiksmes un neveiksmes profesionālajā jomā piedzīvojis līdz šim, kā arī sniedza praktiskus padomus. Pasākumā viesojās arī
Kristiāns Līcis, uzņēmuma
GreyNut dibinātājs. Viņš dalījās ar stāstu par to, kā mēģinājis realizēt vairākas biznesa idejas, no kurām lielākā daļa cietušas neveiksmi un kas bijušas īsta dzīves skola ceļā uz savu uzņēmumu. Kristiāns arī atklāja savas domas par to, kas jaunajiem uzņēmējiem jāparedz iepriekš, lai izvairītos no nevajadzīgām ķibelēm. Savukārt, par ideju nozīmi un savu karjeras attīstības ceļu runāja ideju laboratorijas
eeglo vadītājs
Jean J. Mauris.
Pasākuma otrajā daļā „
Speed Business” pasākuma dalībnieki, kam jau bija biznesa ideja, izmantoja izdevību par to pastāstīt citiem. Aktivitātes mērķis bija atrast līdzīgi domājošos, ar ko šo ideju attīstīt un prezentēt žūrijas komisijai. Lai to varētu veiksmīgi izdarīt, Tartu Universitātes pasniedzēja un uzņēmuma
Blu Navi dibinātāja
Triin Kask dalījās pieredzes stāstā par to, kā teorētiski un praktiski apguvusi biznesa idejas prezentēšanas veidu –
pitch, kā arī deva vērtīgus padomus veiksmīga
pitch sagatavošanai.
Lai efektīvi prezentētu savu ideju žūrijas komisijai, katrai komandai bija dota viena minūte, turklāt tas bija jāizdara, paļaujoties tikai uz savām oratora spējām. Lai arī daudziem pasākuma dalībniekiem šī bija pirmā pieredze
pičošanā, kā pēc tam atzina žūrija, pasākuma laikā atklājās daudz vērtīgu ideju, kurās viņi paši būtu gatavi mesties iekšā nedomājot. Kopumā pasākuma laikā tika pieteiktas 15 jaunas biznesa idejas, kuras bija gan drosmīgas, gan arī asprātīgas. Par labāko biznesa ideju žūrija atzina
stopētājiem paredzēto viedtālruņu aplikāciju
Hitch Text, kas saņēma arī naudas balvu 150 eiro apmērā. Idejas autore Elīna, balstoties uz savu problēmu, prezentēja ideju par aplikāciju, kas ļautu
stopētāju vecākiem mierīgāk gulēt naktīs - lai nebūtu jāraksta garas īsiņas,
stopētājs ar vienu klikšķi nosūtītu izvēlētajam numuram īsziņu, kas saturētu informāciju par
stopēšanas aktivitātēm, kā arī GPS koordinātes.