Laikā, kad sociālo tīklu popularitāte ir krietni pāraugusi tradicionālo mediju resursus un lietotāju skaits nepārtraukti pieaug, uzņēmumiem ir parādījušies vairāki jauni veidi, kā sasniegt klientus un informēt par savām precēm vai pakalpojumiem.
Sociālajiem medijiem ir svarīga loma šajos procesos, jo tieši šīs platformas mārketinga speciālisti izmanto, lai ātrāk un efektīvāk virzītu savu produkciju tirgū, izvietojot informāciju un reklāmas. Veidojot kampaņas un analizējot sociālo lietotāju paradumus, ir iespējams precīzi noteikt mērķauditoriju un nodot nepieciešamo informāciju tieši potenciālajam klientam.
Sociālie tīkli ievāc diezgan daudz informācijas, kas uzņēmumiem atvieglo sava potenciālā klienta meklējumus.
Par sociālo tīklu galvenajām priekšrocībām biznesā var uzskatīt to ātrumu un vienkāršību, visi sociālie mediji ir izveidoti tā, lai jebkura vecuma cilvēkam būtu viegli tajos orientēties. Turklāt sociālie tīkli pie lietotāja reģistrācijas ievāc diezgan daudz informācijas, kas uzņēmumiem atvieglo sava potenciālā klienta meklējumus. Ja neskaita laika resursu, tad virzīt savu produktu sociālajos tīklos ir iespējams arī ekonomiskā veidā, praktiski netērējot naudu. Turklāt izmantojot sociālo mediju platformu, informēt klientus par jaunumiem, akcijām un atlaidēm ir daudz ātrāk un vieglāk. Viena no svarīgākajām priekšrocībām ir atgriezeniskā saikne ar klientiem un iespēja īsā laikā uz to reaģēt, uzzinot klientu viedokli par produktu vai pakalpojumu. Reklāma caur sociālajiem medijiem nav tik izteikta, tādēļ netiek uztverta agresīvi no klienta puses, gluži otrādi kā rekomendācija vai līderu ieteikums.
Lai reklāma sociālajos tīklos būtu veiksmīga, nepieciešams to organiski integrēt kopējā uzņēmuma tēlā, komunikācijā un citās aktivitātēs. Pie klientu programmas izveidošanas jāseko līdzi ne tikai tehnoloģiju tendencēm, bet arī faktiski jābūt tur, kur ir potenciālie klienti, un sekot klientu plūsmas palielināšanās iemesliem. Atrodot mērķgrupas, ir iespējams sasniegt uzreiz lielāku cilvēku skaitu, kas var būt mērāms vairākos tūkstošos.
Sociālo tīklu platformā uzņēmuma tēlam jābūt aktīvam un informācijai pieejamai nepārtraukti, tikai tādā veidā uzņēmums panāks savas produkcijas vai pakalpojuma noietu, kas sekmēs finanšu rādītājus. Vēl viena liela sociālo mediju priekšrocība ir tāda, ka tie netiek pakļauti nevienam ārējam faktoram un nav atkarīgi no politiskās vai ekonomiskās situācijas valstī. Vienīgais sociālo tīklu drauds ir zemais apmeklējumu skaits, šajā gadījumā uzņēmumam ir jāpāriet uz klientu pieprasītāku platformu.
Uzņēmumam ir iespēja sekot sava satura popularitātei un sekotāju darbībām, piemēram, izmantojot tādus rīkus kā Google Webmaster Tools, Facebook Insights u.c., tādā veidā uzzinot, kas piesaista klientus, kādas ir viņu vēlmes, vajadzības, operatīvi rīkoties, rezultātā izveidojot lojālu klientu bāzi. Tāpat uzņēmumiem ir pieejami sociālo mediju modeļi, kurus veiksmīgi izmantot tēla, preču un pakalpojumu reklamēšanai. Pirmais ir SMM (Social Media Marketing), kas ietver sevī reklāmas un satura popularizēšanu ne tikai sociālos tīklos, kā Facebook, Twitter, Instagram u.c., bet arī tādās platformās kā blogi, forumi, kopienas un dažādi mediju resursi, kas piedāvā aktīvu savstarpēju komunikāciju starp lietotājiem. Otrais modelis SMO (Social Media Optimization) nozīmē iekšējo tehnisko darbu ieviešanu, kas palielina vietnes mijiedarbības efektivitāti ar sociālajām sistēmām. Rezultātā, šo divu modeļu SMM un SMO savstarpējā mijiedarbība spēs sasniegt uzņēmuma noteiktos mērķus sociālo mediju platformās.
Publicētajai informācijai ir jābūt noderīgai, aktuālai, satura apmaiņai ērtai, kā arī nepieciešams rast iespēju piedāvāt saviem klientiem pierakstīties un saņemt izvēlētos jaunumus savā e-pastā. Jāatceras, ka pareizi izvēlētie instrumenti un to korekts pielietojums sniegs izcilus rezultātus jebkura uzņēmuma darbībā.
Publicēts Dienas Biznesa portālā 09.02.2018.