
Teksts - Vita Zelče, Sanita Burķīte
Janvāra beigās Komunikācijas studiju nodaļas vairāki pētnieki un doktoranti piedalījās Daugavpils Universitātes ikgadējā starptautiskajā zinātniskajā konferencē “XXVI Zinātniskie lasījumi”.
Pētniece Marita Zitmane prezentēja pētījumu “Dzimtes identitātes diskurss padomju reklāmā: žurnālos “Zvaigzne”, “Liesma” un “Padomju Latvijas Sieviete” publicēto reklāmu analīze (1985–1990)”. Klausītājus pārsteidza fakts, ka reklāma eksistēja arī Padomju Savienībā, bet, kā norādīja pētniece, tas nav pārsteidzoši, jo pamatā tika reklamētas lietas, kas nebija deficīta preces. Labs piemērs ir žurnālos publicētās daudzās kokles reklāmas.
Lektore Lolita Stašāne savā pētījumā “Svētki un patērniecība: studentu Ziemassvētku patēriņa aspekti” ir secinājusi ka studentiem svētku gaidīšanas laiks ir pretrunīgs – gan priecīgs, gan stresa pilns (jo tuvojas sesija, jānodod mājasdarbi). Kopējā svinēšanas pieredzē īpašu atšķirību nav – vērojamas izteiktas patērniecības iezīmes. Populārākās Ziemassvētku tradīcijas ir laika pavadīšana ar ģimeni, eglītes dekorēšana/dzejoļu mācīšanās/dāvanu saiņošana, kā arī svētku gaidīšana. Mazāk izteikta ir piedalīšanās reliģiskos pasākumos.
Doktorante Sanita Burķīte prezentēja pētījuma “LU SZF Latgales studentu identitāte: 2015. gadā veiktās aptaujas analīze” rezultātus. Tajā secināts, ka studentu piederības sajūtu Latgalei visvairāk veicina atrašanās dzimtajās mājās, draugi un arī ilgas pēc Latgales esot prom no tās.
Doktoranta Oskara Gruziņa ziņojuma tēma – ““Kara bērnu” pētījumi: metodes, dati un teorijas”. Viņš iepazīstināja ar sava pētījuma pirmajiem rezultātiem, kā arī analizēja citu Eiropas valstu zinātnieku “kara bērnu” tēmai veltītās publikācijas. Oskara Gruziņa pētījums top Marijas Sklodovskas-Kirī inovatīvā mācību tīkla projekta “Karā dzimušie bērni – pagātne, tagadne un nākotne” ietvaros.
Dalība citās Latvijas universitātēs notiekošajās starptautiskajās konferencēs ļauj ne tikai prezentēt savu pētījumu rezutātus, bet arī iepazīt konferenču rīkošanas prakses, dibināt jaunus kontaktus un piedalīties diskusijās.