Pirms 10 gadiem ietekmētāju mārketings tikai sāka uzvaras gājienu Latvijā — uzņēmumi to vēroja, izmēģināja pirmās sadarbības un centās kvalitatīvi novērtēt rezultātus. Pašreiz deviņas desmitdaļas tirgvedības speciālistu visā pasaulē uzskata to par efektīvu komunikācijas rīku, un nozares apgrozījums 2021. gadā sasniedza 13,8 miljardus ASV dolāru. 67 % pasaules zīmolu izmanto komunikācijā ietekmētāju mārketingu, un katrs ieguldītais dolārs nes 5,78 dolārus peļņas.
Tomēr vēl pirms pieciem gadiem šī joma Latvijā nebija sakārtota: nebija vadlīniju gan pasūtītāju, gan pašu digitālā satura autoru darbībai un ētikai, nebija skaidrs, kā pareizi atlasīt sadarbības partnerus, kā izmērīt viņu efektivitāti, kam pievērst uzmanību.
„Taču laiks nestāv uz vietas: tika veikti zinātniskie pētījumi, tostarp par vietējo tirgu, ir parādījušās analītiskās platformas, kas ļauj novērtēt ietekmētāju komunikācijas un auditorijas kvalitāti, tāpēc komunikācijas speciālistu neprasmei to visu izmantot un jomas nepārzināšanai vairs nav attaisnojuma,” paskaidro Latvijas Universitātes lektore.
„Tādējādi tika nolemts izstrādāt kursu, kurā tiks aplūkota ietekmētāju tirgvedības vēsture un attīstības priekšnoteikumi, ētiskie aspekti, normatīvie akti un nodokļu regulācija, starptautiskie tiesību akti, kā arī labākie un sliktākie piemēri gan vietējā, gan starptautiskā līmenī. Kursa pamatā ir visjaunākie zinātnisko pētījumu dati un rūpīgi izvēlētas komunikācijas teorijas, tāpēc studenti ne tikai būs lietas kursā par aktuālajām tendencēm, bet arī iegūs dziļu izpratni par komunikācijas procesiem.” Kursa mācīšanai tiks piesaistīti vieslektori — praktiķi ar bagātīgu pieredzi, kas dalīsies lietpratībā un zinātībā ar topošajiem speciālistiem. Ir paredzētas arī praktiskās nodarbības ar analītikas elementiem.
Kurss „Ietekmētāju komunikācijas vadība” ir akreditēts 2022. gada vasarā.